pertez-top-banner

חשיבות מפקח בניה בפרויקטי תמ"א 38?

פיקוח דיירים

כאשר מתארגנת קבוצה לתמ"א 38, צריכים לקחת בחשבון שנכנסים לחיות במשך שנה וחצי עד שנתיים באתר בניה. פיקוח דיירים הוא מצב שהדיירים הקיימים רוצים לוודא שהבניה תהיה ברמה טובה שיקבלו את התוספות שהובטח להם ושדירתם לא תינזק עקב עבודות הבניה. מכאן זה רק טבעי שבחירת מפקח בניה מטעם הדיירים - על מנת שהמפקח ידאג לאינטרסים שלהם. בחירתו ושילובו של מפקח בניה מטעם הדיירים - כאשר הדגש צריך להיות על מפקח בניה תמא 38 הוא חשוב  מאוד ולעיתים גם קריטי כבר בשלב התוכניות. לכן, ביצוע פיקוח דיירים הנו רכיב חשוב ומשמעותי בתהליך של כל פרויקט תוכנית מתאר ארצית 38. פיקוח תמא 38- באמצעות מפקח בניה תמא 38, הנו חיוני לשמירת האינטרסים של הדיירים וזכויותיהם.

פיקוח מטעם היזם

פיקוח מטעם היזם הוא מצב שבו היזם מחפש חברה מקצועית שיש לה מפקח בניה תמא 38, שתנהל את הפרויקט בצורה מקצועית ותיתן לו שקט בתהליך הבניה. בעצם הגדרה זו, חברת הניהול והפיקוח הופכת להיות העיניים והאוזניים של היזם. לכן חשוב שהחברה תהיה מקצועית ,מסודרת , ובעלת שירות מקצועי ואדיב לדיירים. חברת פרץ מהנדסים מספקת מעטפת של ניהול ,כולל מפקח בניה תמא 38 וכן פיקוח שמשלב בדק בית, ומבטיח לך איכות בניה גבוה.

img

תמ"א 38 למה כן ? ולמה לא

  • לרכוש דירה בפרויקט שעתיד להיות תמ"א 38 הינו סיכון כלשהו, שכן פרויקט מסוג זה יכול להיות כישלון גדול או להניב תשואה גדולה למשקיעים.
  • בהיעדר פיקוח תמא 38, כאשר הבניה לא טובה ללא מפקח מקצועי ובהיעדר פיקוח דיירים- המגורים יכולים להפוך לסיוט עם בעיות של: רטיבות, סדקים, ואיכות בניה ירודה.
  • מאידך כאשר יש פיקוח דיירים ועל הפרויקט אחראי מפקח בניה מטעם הדיירים או היזם- מפקח בניה תמא 38 מקצועי שמשלב גם בדק בית בכל שלבי הפרויקט ישנה חובה לאיכות בניה, להקפדה על פרטים קטנים , והקפדה על הדוחות המשפטיים שיוצאים כנגד הקבלן. דוחות אלו מחייבים אותו להקפיד על טיב עבודה טוב יותר שאלמלא היה פיקוח דיירים- איכות הפרויקט היתה עשויה להיות ירודה ולרעת הדיירים.
  • לחברת פרץ מהנדסים יש את היכולת להעניק לכם מעטפת של תאום תכנון, פיקוח בניה ופיקוח תמא 38- באמצעות מפקח בניה מטעם הדיירים או היזם של פרויקט התמא 38, בשילוב ביקורת מבנים לאורך כל שלבי הפרויקט. בכך אנו למעשה מבטיחים לך בניה במינימום ליקויים, ובכפוף לתקן הבניה .
קרא עוד..

תמ"א 38 /2 פינוי הריסה ובניה מחדש

תוכנית פעולה של פינוי הריסה ובניה מחדש היא לא תוכנית פשוטה. מדובר למעשה בתוכנית מורכבת. בניה מסוג זה דורשת ידע מעמיק של בדיקת התוכניות בטרם עולים לקרקע כמו גם מפקח בניה פינוי בינוי שיהיה עם העיניים על הביצוע המדויק של התוכניות.
אז מה היא כוללת: בדיקת ביסוס, ישיבות תקופתיות מול יועצים, בדיקות איכות הבניה, בדיקה מקדמית של הקבלן, מפקח בניה פינוי בינוי שיפקח על הנעשה מקרוב, ביצוע לוח גנט וציון טבלת תשלומים.
כל הפעולות הללו כולל הימצאותו של מפקח בניה פינוי בינוי (שהיא התוכנית מתאר הדומה לזו של תמא 38/2), נועדו כדי להבטיח בניה מקצועית ואיכותית ללקוחות והדיירים השותפים למיזם זה.
אנחנו בחברת פרץ מהנדסים, משלבים בנוסף לניהול ותכנון בניה גם ביקורת מבנים באמצעות מפקח בניה פינוי בינוי, בכל שלבי הבניה. זאת כאמור על מנת להגן על היזם מתביעות, ולהבטיח את איכותן של הדירות שיקבלו הדיירים מהיזם או הקבלן המבצע.

לסיכום- בכל פרויקט תמא אלמנט הפיקוח הופך להיות רכיב משמעותי וקריטי המשתקף בתוצאה הסופית. לכן הימצאותו של אדם האחראי על הפיקוח והביצוע כגון מפקח פינוי בינוי או מפקח בניה תמא 38 הופכים להיות קריטיים על מנת שהתוצאה תהיה בניין תקין, נטול סדקים, נזילות, עובש או שאר בעיות. בכל פרויקט שכזה מניסיוננו- עדיף להקפיד על פיקוח ולצאת נשכרים לבסוף.

קרא עוד..
img