banner-img

ניתן להוריד את הדוח או ללחוץ לצפיה בדף נפרד

חשיבותו של מפקח בניה בתהליך בניית הבית החדש

בנייה של בית היא תהליך מורכב מאוד. אבל השלב הראשון ואולי החשוב מכול מתחיל בתכנון נכון.

מה זה אומר תכנון נכון ,האם זה בחירת אדריכל ? ממש לא תכנון נכון זה לפתוח את התוכנית של האדריכל\אדריכלית ולחפש היגיון בתכנון ע"פ ניסיונך להעיר הערות ולשאול שאלות ,למשל גבהים, פתחים ,בעיות שיכולות להיווצר , המטרה של המפקח היא להניח תוכנית אדריכלית לצד.

קונסטרוקציה(ברזל ) לצד תוכנית והמלצות של יועצים ומערכות ולהבין האם יש היגיון וסינכרון בין המערכות ובכך למנוע תקלות וליקויים.

לכן

תכנון נכון משמעו חיבור נכון בין מערכות חשמל, אינסטלציה, ביוב, כיבוי אש, מים, אדריכלות ,ברזל ועוד.

וכן לתת דגשים קריטיים לאדריכל וליועצים שחובה להתייחס אליהם, גם במחיר של דחיית הבניה שכן זמן זה הוא קריטי ועלול לחסוך טעיות בבניה .

לוה לוהינל.םיטסקטה

  •  כאשר בונים בית צריך להתיחס גם מערכות (כיבוי אש,משאבות,בריכה וכו'). לכן, בחירתו של הקבלן המבצע היא חשובה מאוד העדפה אישית כמפקח לא לתת לקבלן את מירב הכוח ולפצל את הבניה לשניים ,מצד אחד שלד (כל מה שקשור לבטון וברזל "החלק האפור") ומצד שני גמרים כל החלק הלבן  וזאת כדי שבמידה וקבלן שלד לא מבצע את עבודתו כנדרש ,ניתן לעצור ולהמשיל עם קבלן אחר.
  •  בכל בניה צריך לתת שיקול דעת מרבית למערכות אינסטלציה, מערכת חשמל, מערכת בידוד של הקירות, חלונות ודלתות, קירות שיחזיקו את המבנה ויסודות ועוד הרבה מערכות ופרטים הנדסיים נוספים,לכן חשוב לבצע ישיבה מקדימה עם כלל היועצים. 
  •  כל טעות בתכנון או בבנייה המעשית של הבית, יכולה להיות קריטית ולגרום לנזקים עתידיים ואף לסכן את המבנה, ואת הדיירים לכן חובה עלנו קודם להבין את התכנון. 
  •  על מנת שתהליך התכנון והבניה של בית יהיה איכותי ונכון חשוב שיהיה מפקח בניה מקצועי. זהו האדם שתפקידו לסייע בבחירת הקבלן ,לבצע פיקוח בניה יומי הכולל ידע בתקן הבניה ובליקויים עתידיים(ביקורת מבנים), כך שברגע שהחלטתם לבנות ,קניתם גם שקט ובעיקר חסכון בכסף. נציין כי במידה ותחליטו לבחור בשירותינו- חברתנו תדאג לבצע תיאומים, בקרה נכונה על תוכניות בניה, פיקוח מקצועי בשילוב ביקורת מבנים (בדק בית) בכל תהליך הבניה.

מפקח בנייה- קווים לפועלו

  • מפקח בנייה הוא איש המקצוע המוודא שהפרויקט בנייה עומד בתקנים, תקנות הבניה הישראלי וכן בתקני בטיחות כפי שנקבעו בחוק. תפקידו של המפקח הוא לבדוק ולבחון בקפידה את שלבי הבנייה שונים, לרבות קריאת תוכניות נכונה הכנת האתר, יסודות המבנה -קונסטרוקציה, מסגרות-ואלומיניום, חשמל, אינסטלציה ועבודות גמר. המפקח אמור לוודא כי מה שתוכנן, אכן יבוצע בקפידה ובהתאם לתוכנית התכנון והבניה מול קבלני הביצוע.

חשיבותו של מפקח הבניה

חשיבותו של מפקח בניה בבניית בית היא משמעותית. המפקח מטרתו לוודא ולהבטיח שתהליך הבנייה מתבצע בצורה הנכונה והטובה ביותר ושהמבנה הסופי בטוח ועומד בתקני האיכות.בין שלל משימותיו, תפקידו של מפקח הבניה הוא לערוך בדיקות יסודיות כבר בשלבי התכנון ובהמשך בבניית שלד וכן להמשיך בגמרים כך שמסירת הדירה תהיה נעדרת מליקויים ככל האפשר.

  • במידה ומתעוררת בעיה המפקח יכול לזהות בעיות פוטנציאליות או את החריגות מהתקנים והתקנות, מה שמאפשר לבצע התאמות או תיקונים הכרחיים כבר בשלבים ראשונים של הבניה. הטיפול של המפקח בזמן אמת תוך מעורבות מלאה בפרויקט הבניה מונע למעשה בעיות עתידיות, מפחית סיכונים, ומבטיח את השלמות והבטיחות הכוללת של הבניין. בנוסף לכך, מפקחי בנייה מסייעים להגן על האינטרסים של בעלי הבתים הדיירים והקהילה באמצעות שמירה על דרישות החוק והבטיחות לאורך כל תהליך הבנייה בכך שמוודאים שיש מנהל עבודה רשום באתר ,ויש יומן עבודה מסודר שבו רשומים בעליי מקצוע ,שאכן הקונסטרוטור מגיע לאתר ומוודא שהיציקה לפי התכנון
  • טעות נפוצה לחשוב שקונסטרוקטור הוא מפקח בניה מהסיבה שתפקידו רק אחריות לקונסטרוקציה ולטיב הברזל ולא לטיב הבניה, לביצוע נכון של אינסטלציה ,חשמל וגמרים של הבית

חשיבות הפיקוח בקצרה היא:

  • ביצוע תאום תכנון מול היועצים השונים דואג שכל התוכניות יהיו קרובות לביצוע
  • מפקח בניה דואג שאנשי מקצוע יעשו את עבודתם כנדרש (אינסטלציה , גמרים, חשמל, אלומיניום ועוד...).
  • סיוע בבחירת קבלן (בדיקת עבודות קבלן והמלצה על קבלן שיבצע את הבניה כנדרש).
  • סיוע באיתור כשלים בבניה, איתור ליקויי בניה כבר בשלב היציקה.
  • פיקוח על כל שלבי הבניה בכפוף, ללוח גנט (לוח תשלומים).
  • מפקח בניה בעזרת הידע שלו לא מאפשר לקבלנים לרכוש חומרים לא מאושרים, במידת הצורך מעיר להם עד כדי פרוק ריצוף, קירות וזאת במטרה למנוע כשלים בעתיד
  • התשלום למפקח הוא קטן מאוד ביחס לחיסכון שהוא מביא לאורך הפרויקט

למה חברת פרץ מהנדסים

הערך שהחברה מביאה שכל מהנדסי החברה בקיאים בתכנון בהבנת ליקוי בניה לפי ההתקן בניה ישראלי ,מעבר לפעילות פיקוח הבניה בשלבים קריטיים הקבלן והלקוח מקבלים דו"ח הנדסי לגבי ליקויים בנכס. המטרה היא למנוע ליקויי בניה כבר בשלב הבניה ולא לאחר הבניה (שכבר לא ניתן לתקן).

מתואר בנייה של תוספת ממ"ד במהלך הבניה התגלה שקבלן  לא הבין את סדר הפעולות ובכך בנה קונסטרוקציה ליציקה בסטייה מהתוכנית ,הודות לערנות של המפקח נעצרה העבודה עד לברור מעמיק שכך ללא פעולות אלו היו נוצרים סדקים שמאוד קשה לתקנם הודות לידע נרחב והבנת הצרכים הבית משוקם בצורה איטית ,והתוצאה הישירה היא חסכון בזמן ובהמון כסף

img