pertez-top-banner

למה חשוב לבדוק שטחים משותפים ?

בדק בית לבניין וליקוי בניה ברכוש משותף

ליקויי בניה ברכוש משותף המוכרים גם כבדק בית לבניין, מאוד חשובים לאורח חיי הדיירים בבניין. אם נכנסתם לבניין חדש, הקבלן בד"כ מעביר את השטחים הציבוריים לדייר הראשון שנכנס, ואז רובנו לא יודעים כיצד לנהוג במצב זה שכן האחריות נראית גדולה. רוב הקבלנים יגידו אין צורך בדו"ח בדיקת שטחים ציבוריים או בביצוע בדק בית למבנה משותף וזאת כדי לחסוך לעצמם עוד טרחה ועוד ימי עבודה, וכך יוכלו בקלות להתקדם לפרויקט הבא.

לכן, מאוד חשוב כבר במסירה הראשונה לוודא שבטופס מסירה יהיה כתוב "כפוף לדו"ח בדק הנדסי", כך שגם במסירת השטחים הציבוריים, ומתוקף חוק מכר דירות, הקבלן יצטרך להתייחס לדוח מקצועי שנותן לו תמונה לגבי ליקוי הבניה ברכוש משותף. כולנו לא היינו רוצים להתעסק עם רטיבות ,שברים, סדקים או נזילות מהמערכות- זוהי הסיבה המרכזית מדוע מומלץ לבצע בדק בית לבניינים. בדק בית למבנה משותף- תפקידו להעניק לדיירים בבניין המשותף אינדיקציה לגבי מצבו הקיים של המבנה ולהימנע מהפתעות. הדוח על בדיקת השטחים הציבוריים כאמור, מעניק לדיירים ולקבלן תמונת מצב שקופה. במידה ויש תיקונים או ליקויים, עליו לבצעם בהתאם להסכם וחוזה המסירה שנחתם עם הדיירים.

בדק בית למבנה משותף- בניין רב קומות


על כן, רגע לפני המסירה וקבלת המפתחות מהקבלן- ועל מנת שתוכלו לקבל תמונת מצב אמיתית ומדויקת, מומלץ לקחת חברה שנותנת מענה ומבצעת בדק בית לבניין ובודקת את כל הליקויים עוד לפני המסירה.
חברה שתבצע עבורכם בדיקה מקיפה המכסה בדיקות של כל מערכות הבניין, ותבצע עבורכם בדק בית לבניין. כל זאת, על מנת לשמור ולהגן עליכם כדיירים בבניין המשותף, הדואגים לשלמות ותקינות הרכוש המשותף לכלל הדיירים.

בכך למעשה, תוכלו להימנע מהפתעות ובעיות שעלולות לעלות לכם ולכלל הדיירים ביוקר. יצירת דוח בדק בית למבנה משותף יעניק לכם את כל התשובות המקצועיות הקשורות לאיכות המבנה, והאם קיימים בו ליקויים לפני המסירה ולפני שהקבלן מעביר לכם את המפתחות. תקבלו דוח מצב על סדקים, רטיבות, שברים, נזילות, תקינות מערכות חשמל ומים ועוד.

חברת פרץ מהנדסים עוסקת בביקורת מבנים לשטחים ציבוריים ומספקת דוח בדק בית לבניינים הכולל דוחות מקצועיים וברורים, ומסייעת בהתנהלות מול הקבלן. 

חשיבות ליקוי בניה בשטחים משותפים

ליקויי בניה בשטחים הציבוריים הם חשובים כל כך לפעמים יותר מליקויים בדירות מכוון שליקויים אלו משפיעים על איכות הבניה על בעיות רטיבות וליקויים אלו יכולים להשפיע על איכות הדירות בעתיד. אז אם חשוב לכם הערך של הנכס שלכם, ואתם רוצים להימנע מהוצאות מיותרות או חלילה מפגיעה בערך הנכס בשל ליקויים בשטחים הציבוריים- אנחנו ממליצים לכם לבצע בדק בית לבניין עם דגש על בדק בית למבנה ציבורי, לפני קבלת המפתחות מהקבלן. כך, תוכלו לקבל דיווח אובייקטיבי מקצועי ומהימן, ותוכלו לעמוד על שלכם באשר לביצוע כל התיקונים הנדרשים מהקבלן, בטרם קבלת המפתחות לדירה בבניין שלכם.

AA

רכוש משותף- Briga 

בדיקת בריכות שחיה  36 קומות בריכת שחיה ומתקני ספורט .

AAAA

בדיקת רכוש משותף  מגדל מעורב חניות.

IMG_20201007_112715-576x1024-1IMG_20201007_112715-576x1024-1

רכוש משותף -ראשל"צ בדיקת איטום בגג,שלד המבנה מערכות חשמל.

 בדיקת חיפוי חוץ 

img37img37img37img37

בדיקת מערכות חשמל 

תמונה7

חריגות בניה

כחלק מתהליך ביקורת מבנים הינו התאמה בין התוכנית האדריכלית לנעשה בשטח.

בדיקת צנרת הבניין ,ניקוז ,אינסטלציה ,ביובים

צילום ניקוז

img9
img10

בדיקת רטיבות בקירות

img11

בדיקת לחץ מים,בבניין