pertez-top-banner

קניתי דירה יד שניה ,האם אני צריך בדק בית ?

למה חשוב לבצע בדק בית לדירה יד שניה?

מחירי הדירות רק עולים בשנים האחרונות וגורמים לזוגות ומשפחות בישראל להתפשר ולרכוש דירות יד שנייה שיכולה להיות פתרון מגורים מושלם .
לפעמים זה יכול להיות טוב יותר מרכישת דירה מקבלן אך יחד עם זאת, ישנם סוגי הליקויים בהם אתם עשויים להיתקל.

 בדיקת ליקויים- המפתח למניעת בעיות

מכל הכתוב למעלה אנחנו מבינים כי יש חשיבות רבה לבדיקת ליקויים בדירה. אם אתם קונים דירה או מעוניינים לרכוש דירה מיד שניה, ברוב הפעמים המוכר ימנע מלספר לכם על ליקוי או שבעצם אנו יודע שקיים כמו רטיבות שמצביעה על בעיית איטום, שיפועים לכיוון הניקוז ,סדקים שיכולים להצביע על בעיות במבנה ועוד.

על מנת להימנע מבעיות- שיכולות להתבטא בהוצאות גדולות מאוד, חשוב לבצע בדק לדירה יד שניה לפני הרכישה של הדירה.
בדק בית לדירה יד שניה יכול לחשוף בפני הקונה הפוטנציאלי מגוון רחב מאוד של ליקויים בדירה שתיקונם יכול לעלות לו הרבה מאוד כסף, כאב ראש, עוגמת נפש ותחושת חוסר נוחות. 

אילו ליקויים ניתן לזהות באמצעות בדק בית דירה יד שניה

 ביצוע בדק בית לדירה יד שניה יכול לחשוף ליקויים הנגרמים כתוצאה מהתיישנות, בלאי של הבניין או הדירה, פגמים בתשתיות של המבנה, בעיות בצנרת ובאינסטלציה, חשיפת רטיבות או פיצוצים של קו מים או ביוב, בעיות איטום של הבית. בדק בית לדירות יד שניה יכול לחשוף גם ליקויים במערכת החשמל ההארקה ותקינותה. אם ניכנס לעומק תגלו מדוע בדק בית לדירות יד שניה חשוב ואלה הליקויים שתוכלו לחשוף: 

בדק בית לדירות יד שניה- אילו ליקויים תגלו בדו"ח

בעיה בתשתיות הכוללת: בדיקה ובחינה של שיפועי הרצפה, זיהוי של סדקים בקירות ובדיקה מעמיקה של פנים הקירות. רצפות שבורות סדוקות ולפעמים שקועות.

בעיות במערכת החשמל: כמו קצרים מדיי פעם, בעיות בכבלי החשמל (לעיתים יש חלק חשופים ומסכני חיים), בעיות הארקה, תקינות ארון החשמל ולוח החשמל בדירה. ליקויי במיזוג ,לוח חשמל לא תקין.

בעיות איטום: איטום לא תקין של הבית יוצר נזילות שפוגעות במבנה. איטום קירות חיצוניים שאמורים לאטום מפני חדירת מי גשמים והשפעתם על הקירות החיצוניים ועל המבנה. בעיות באיטום הבית. כניסת מי גשמים עקב איטום לקוי ועוד...

בעיות רטיבות בקירות: רטיבות בקירות לעיתים נובעת מפיצוץ של צינורות מים ועלולה לגרום לנזקים כבדים במיוחד בתקרה או ברצפה של בית רב קומות. נזילה בקווי הביוב גם הם עלולים לגרום לנזק רב למבנה החל מהצפה וכלה בנזקים לשלד המבנה. רטיבות בקירות פנימיים ניתנים לזיהוי באמצעות מצלמה תרמית. גילוי רטיבות ובעקבותיו טחב , צבע מתקלף בקירות הבית או בתקרה, רטיבות בצנרת, רטיבות בחדרים או בקיר משותף עם השכן. עובש במקומות מסוימים סדקים בקירות חיצוניים שיגרמו לליקויים בכניסתכם לדירה.

בעיות בצנרת: צנרת ממתכת עלולה לגרום להרבה מאוד בעיות החל מנזילות, פיצוצים ועד להחלפתה הכוללת שיפוץ מאסיבי של הדירה או הבית.

 

מדוע מומלץ לבצע בדק בית לדירות יד שניה  

בדיקת הליקויים באמצעות בדק בית לדירות יד שניה תיתן לכם תמונת מצב עדכנית לגבי הנכס ואף תסייע לכם לקבל החלטה לפני רכישה או לחילופין תסייע לכם כקלף מיקום בפשרה מול המוכר. בדק בית יד שניה הנו כלי משמעותי שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד עוגמת נפש, כסף, כאבי ראש ובעיות שלא הייתם מודעים להן מראש במעמד הרכישה.
בדק בית דירה יד שניה- הוא דוח מפורט המעניק לכם תמונת מצב עדכנית וברורה לגביה הדירה או הנכס שאותו אתם מעוניינים לרכוש. כל הקלפים מונחים על השולחן, וכל הבעיות חשופות לעיניהם של הרוכשים הפוטנציאלים. מכאן ואילך, יכולים הרוכשים או לקבל החלטה ולוותר על הרכישה, או להתמקח על המחיר, או לגרום למוכר להוריד משמעותית את המחיר בהתאם לעלות התיקונים הנדרשים בנכס. 
מכאן ניתן להבין עד כמה משמעותית הבדיקה הזו למשא ומתן בין המוכר לקונה.

מדוע מומלץ לבצע בדיקת בדק בית מקבלן

כאשר רוכשים דירה יד שניה מקבלן, יש לכם- גם אם לא ידעתם תקופה מסוימת שבאה להגן עליכם מליקויים הקיימים בדירה שרכשתם מאותו קבלן. אם תרצו ניתן לקרוא לזה תקופת אחריות. בשפה המקצועית זה נקרא תקופת בדק.  במהלך תקופת בדק- בה אתם מתגוררים בדירה שרכשתם מהקבלן, ניתן להעביר לקבלן דרישה לתיקון ליקויים גם לאחר רכישת הדירה.  התיקונים יבוצעו אך ורק במידה והוכח כי אלה נגרמו עוד בתקופת הבניה ולא כתוצאה מנזקים שנגרמו מהדיירים שקנו את הדירה. תקופת בדק על פי החוק יכולה להימשך בין 3-7 שנים. האחריות לכל נזק היא שונה, כך שבכל מקרה אם תוכלו להוכיח את טענתכם- הוא יחויב על פי חוק לתקן את הנזקים. למרות כל מה שצוין לעיל, ההמלצה שלנו לכל מי שרוכש דירה מקבלן- אל תסמכו על ה"אחריות" שמגיעה לכם. בדק בית מקבלן יכול לחסוך לכם הרבה מאוד זמן, כסף, עוגמת נפש ואי נוחות. הנחת היסוד של כל אדם הרוכש דירה חדשה מקבלן היא לסמוך אך ורק על עצמו. בדק בית מקבלן יחשוף את כל הליקויים במידה והם קיימים- ויאפשר לכם אם תרצו להתמקח על המחיר ולקבל החלטה מושכלת האם תרצו לרכוש את הדירה למרות הפגמים ולתקנם, או שתפנו לכיוון אחר ותחפשו דירה תקינה.

 

בדק בית המלצות

חברת פרץ מהנדסים יודעת לייצר לכם ביטחון ושקט בכך שאתם יודעים בדיוק מה רכשתם, שכן גילוי מקדים באמצעות ביצוע בדק בית לדירות יד שניה -עשויי לסייע לכם בבחירת עסקה נכונה . אתם משקיעים את מיטב כספיכם ברכישת דירה, אז דעו לכם כי השקעה כספית קטנה של ביצוע בדק בית לדירה יד שניה, עשויה להציל לכם את העסקה ולאשר אם היא מתאימה וטובה, או מלאה בליקויים ומהווה נטל כלכלי ופתח לצרות בהמשך. לכן, אנו ממליצים לכם לבצע בדק בית לכל דירה יד שניה שאתם מתכננים לרכוש.

מה בודקים בבדק בית יד שניה?

בדוח בדק בית לדירות יד שניה מתמקדים בליקויים מהותיים במבנה כגון: אינסטלציה, רטיבות, איטום, ומערכת חשמל. כמו כן בדק בית לדירה יד שניה בא לבחון ולבדוק מהם השיפוצים שבוצעו בעבר בדירה, ואיכות הטיפול בליקויים שהיו בעבר. בדק בית יד שניה יעניק לכם את תמונת המצב העדכנית של הבית יד שניה אותו אתם מעוניינים לקנות, כולל הליקויים הקיימים באינסטלציה, חשמל, מים סדקים, רטיבות, עובש ועוד. רק כך, תוכלו לבצע רכישה חכמה ובמחיר הוגן- כשכל המידע פרוש לפניכם.

img
img

רטיבות בקירות

img


img
img
img

לוח חשמל